Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2006

Fados

Fados, η μουσική ψυχή της Πορτογαλλίας.
Δύο είναι οι μεγάλες κατηγορίες των fados.
Τα fados της Λισσαβόνας και εκείνα της Coimbra, της σημαντικότερης πανεπιστημιούπολης της Πορτογαλλίας, στο κέντρο της χώρας.
Τα fados της Λισσαβόνας είναι περισσότερο χαρούμενα, της Coimbra (canção de Coimbra) περισσότερο λυπημένα και λυρικά.
Τα τελευταία αναπτύχθηκαν από φοιτητές και ενσωματώνουν στοιχεία από το ιταλικό bel canto, αλλά και από τα πιο αλέγκρα fados της Λισσαβόνας.


Αίσθηση μοναδική τα fados …κι αν η γλώσσα είναι εμπόδιο, η μουσική είναι καράβι και σε ταξιδεύει, πότε σε μέρη μακρινά και πότε μέχρι τα βάθη της ψυχής…

Στη φωτογραφία η ιέρεια των fados: Amalia Rodrigues

11 σχόλια:

Νicola Beerman είπε...

Τι σχολιο να σου κανω βρε αρμιρικι,με την μουσικη που ακους;Δε λεω,μπορει να 'ναι ωραια αλλα μου ειναι οι τραγουδοποιοι ολοι αγνωστοι...

Katerina ante portas είπε...

Δες εδώ Nicola για την ανεπανάληπτη Amalia.
Το περίεργο είναι ότι την αγνούν και οι κόρες μου αν και ψάχνονται περί τα μουσικά γενικώς.
Καλησπέρα σας!
Η μουσική είναι ο δικός μου καθρέφτης armiriki!

Τζων Μπόης είπε...

NICOLA, ευκαιρία λοιπόν να τους μάθεις...και μη νομίζεις ότι την «βγάζω» μόνο με fados...στο τσακίρ κέφι αναστενάζει ο Πλούταρχος!

Katerina, ο καθρέφτης αυτός παραποιεί κάπως το είδωλα...για σκέψου το

mindstripper είπε...

Αγράμματη είμαι τελικώς. Για τα fados μιλάω (και όχι για τον Γιαννάκη φυσικά).
Καλή σου μέρα Αρμυρίκι. :-)

Τζων Μπόης είπε...

ότι χρειαστείς για τα fados edώ είμαστε...κι από μένα καλημέρα

Magica de Spell είπε...

Αυτή σου η τρυφερή πλευρά, γίνεται πολύτιμη αρμυρίκι, γιατί τη δείχνεις σπάνια.
Την ευχαριστιέμαι πολύ.

Τζων Μπόης είπε...

με λίγα λόγια μου λες καλή μου Magica ότι πάλι σκατά τα έκανα...
δε διορθώνομαι τελικά με τίποτα!

Magica de Spell είπε...

Για πάρ' το αλλιώς.
Δεν θέλουν όλοι να σου την πούνε.
Καθόλου δεν εννοούσα αυτό.

Τζων Μπόης είπε...

Για παρ΄το αλλιώς.
Δεν είπα ότι θέλουν να μου την πούνε.
Καθόλου δεν εννοούσα αυτό.

Τσα !

Σκατά τα έκανα πάλι;

northaura είπε...

τα fados είναι από τα πιο όμορφα πράγματα που έχει δείξει η ευρωπαϊκή μουσική. δεν είμαι μουσικός, αλλά όσες καρδιές έχουν τσακίσει η Amalia από εκεί και η Μαρίκα Νίνου από δω θες πολλές χιλιάδες Πλούταρχους και Britney spears (ουτε καν ξέρω πως γράφονται) για να τις μαζώξεις

Τζων Μπόης είπε...

και Ρόζα Εσκενάζυ θα συμπληρώσω εγώ