Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Μάνα, γιατί μου τo 'κρυβες;




Είναι γνωστό, οι μανάδες δεν λένε όλη την αλήθεια στα παιδιά τους, μερικές φορές όμως το παρακάνουν.
Η δική μου μάνα είχε μια μανία με την καταγωγή μου, ο πατέρας μου πάλι καμία, που να ξέρουν τώρα οι πατεράδες, μπας και είναι «εκεί»;
Όταν λοιπόν την εκνεύριζα και τις έπρηζα τα συκώτια - και αυτό γινόταν πολύ συχνά - μου έλεγε ότι θα με έδινε πίσω στην ανήλικη τσιγγάνα που με γέννησε κι ότι θα ξαναγυρνούσα στο τσαντίρι μαζί με τα είκοσι αδέρφια μου να πουλάμε καρπούζια με το Datsun. 'Αλλη μια φορά μου είπε ότι με γέννησε αραπίνα κι άφησε το καλαθάκι με το μωρό - δηλαδή εμένα - έξω από την πόρτα του σπιτιού μας. Στο γιατί διάλεξε εμάς η αραπίνα η απάντηση ήταν: «γιατί είμαστε καλοί άνθρωποι!» - δεν κοίταγε η έρμη η αραπίνα να απαλλαγεί από το αραπάκι της, είχε και το άγχος για την μετέπειτα πορεία του (σωστή η αραπίνα, όχι σαν κάτι άλλες!) - κι άλλη μία φορά μου είπε ότι έκαναν λάθος στο μαιευτήριο και της έδωσαν παιδί άλλης μάνας κι ότι το δικό της, το πιο ανοιχτόχρωμο φυσικά, ζει στην αραπιά και τρώει χουρμάδες από τα δέντρα, ενώ εγώ τρώω μπανάνες που τις χρυσοπληρώνει κιόλας για να μεγαλώσω, βλέπεις εκείνα τα αρχαία χρόνια ήταν πανάκριβες στην Ελλάδα, είχε ένα δίκιο σε αυτό, πάντα πολυέξοδος ήμουνα, από κρίσεις δεν καταλάβαινα και έτσι μου έμεινε κουσούρι. Στην ερώτηση, πως ήταν δυνατόν να παραλάβει ένα μαύρο μωρό κι όχι το δικό της (το ανοιχτόχρωμο ντε), η απάντηση ήταν: «ήμουνα ζαλισμένη από τη γέννα» (!)...και καλά, εσύ ήσουνα ζαλισμένη, όλοι οι υπόλοιποι με είχανε χεσμένο;!
Τελικά η μάνα μου είχε δίκιο. Μπορεί να μην καταγόμουν από την Αφρική (καλά σε αυτό δεν παίρνω κι όρκο), αλλά ελληνόπουλο δεν με έλεγες, όχι από την εμφάνιση, ίσα ίσα μάλιστα, ήμουνα και «ενισχυμένο» μοντέλο, αλλά κυρίως στα μυαλά. Το κατάλαβα αργότερα αυτό, ειδικά όταν αρκετοί με αντιμετώπιζαν ως άλιεν, «και που νομίζεις ότι ζεις» και «ποιος νομίζεις ότι είσαι», «αυτά να πας να τα πεις αλλού», «για κοίτα ρε έναν τύπο», «σαν πολλά δεν μας τα είπες;», «με τα μυαλά που έχεις θα το φας το κεφάλι σου», «ληγμένα παίρνεις;», «να πας να ζήσεις αλλού ρεεεεε!» και άλλα τέτοια.
Ώσπου μετά από πολλά χρόνια και κατόπιν αναζητήσεως ανακάλυψα κι εγώ πριν από λίγο καιρό από πού επιτέλους κρατάει η σκούφια μου, βλέπεις έπρεπε να μπω στο ίντερνετ για να μάθω την αλήθεια.
Το ρωσικό site τα λέει όλα αν απαντήσεις στα αγγλικά τις ερωτήσεις που σου θέτει, για αυτό κοίτα να είσαι ειλικρινής, σκέψου όχι αυτά που βιώνεις στην χώρα στην οποία ζεις, αλλά αυτά που πιστεύεις και όσα θα ήθελες να συμβαίνουν στην χώρα της επιθυμίας σου, το αποτέλεσμα θα είναι αποστομωτικό.
Εγώ πάντως είμαι Βούλγαρος, πάει και τελείωσε κι από αύριο ξεκινώ μαθήματα Βουλγαρικής γλώσσας!
Αλλά επειδή μια πετριά την έχω φάει και θέλησα να δω από πού θα καταγόμουν εάν έδινα τις ακριβώς αντίθετες απαντήσεις από εκείνες που έδωσα στην αρχή, βγάζοντάς με Βούλγαρο, διαπίστωσα ότι το ακριβώς αντίθετο ενός Βούλγαρου είναι να είσαι Μαλτέζος.
Πάντως, το ζήτημα είναι ότι - σε κάθε περίπτωση - κάπου από τα νότια κατάγομαι, τουλάχιστον σε αυτό η μάνα μου είχε ένα δίκιο...

Το site για να μάθεις την καταγωγή σου είναι αυτό: http://sreda.org/igra/?lang=en

17 σχόλια:

Jolly Roger είπε...

Δανός (οχι Δαναος), αν απαντησω ειλικρινα.

Ελληνας, αν απαντησω ακριβως τα αντιθετα.

ΟΚ, ταιριαζει.

thinks είπε...

Καταπληκτικό!

Εμένα με έβγαλε Ισλανδό.

Που είναι το καταπληκτικό; Αγαπώ την Ισλάνδία, έπαιρνα πτήσεις Iceland Air από την Αμερική στην Ευρώπη μόνο για να βρεθώ έστω και για λίγο στο Κεφλαβίκ, και έιναι όνειρο να πάω εκεί διακοπές βδομάδων.

Εντελώς άσχετα με τα παραπάνω, η μαργαρίτα λέει πέντε χρόνια το καλαμπούρι (επιδή μ' αρέσει ο χειμώνας) ότι ο πελαργος με πήγαινε στην Ισλανδία, αλλά άνοιξε το ράμφος του να χασμουρηθεί και έπεσα καθώς πετούσε πάνω από την Ακρόπολη (πράγματι, το μαιευτήριο ήταν κοντά στην Ακρόπολη).

Σ' ευχαριστώ Τζων Μπόη! Επί τέλους ξέρω από που κρατάει η σκούφια μου!

thinks είπε...

... κάπταιν μου, εμείς οι Ισλανδοί από την Σκανδιναβία ήρθαμε τον ενδέκατο αιώνα. Ξέρεις: Νορβηγία, Σουηδία ...Δανία... Έλα στην αγκαλιά μου, πατριωτάκι!

Τζων Μπόης είπε...

Ώστε, Βίκινγκ και οι δύο;

Εμένα και να με έβγαζε Βίκινγκ, ποιος θα με πίστευε εάν με έβλεπε; :))

Πάντως, επειδή έπαιξα με το τεστ πολλές φορές αλλάζοντας τις απαντήσεις, διαπίστωσα ότι όσο πιο ανατρεπτικές και ρηξηκέλευθες απαντήσεις έδινα, τόσο πιο ανατολικά με πήγαινε, αντιθέτως όσο πιο "νοικοκυρεμένες" ήταν οι απαντήσεις, τόσο ταξίδευα προς τον Βορρά.

Σε κάθε όμως περίπτωση, όσες φορές κι αν έπαιξε κι όσες φορές κι αν άλλαξα τις απαντήσεις, Έλληνα δεν με έβγαλε.
Να σας πω όμως και τη μαύρη μου αλήθεια, αυτό δεν το πήρα και κατ΄ ανάγκη για καλό :)

thinks είπε...

Τώρα έβαλα πράγματα με τα οποία δεν συμφωνούσα και μ' έβγαλε ...Τούρκο.
Το τεστ που σε βγάζει Έλληνα είναι το taxisnet.gr. Δεν έχει ιδιαίτερο ερωτηματολόγιο, απλά σε βγάζει Έλληνα αν καταφέρεις να κάνεις εκείνο για το οποίο πήγες εκεί :-)

Χα! Η Μαργαρίτα μόλις έκανε το τεστ, με ειλικρίνεια, και βγήκε, ΙΣΛΑΝΔΙΑ!
(talk about a good match!)

Τζων Μπόης είπε...

Τελικά, Θα πρέπει να είμαι πολύ Έλληνας, καθώς είμαι από τους λίγους που έχουν βγάλει άκρη με το taxisnet, έστω και μετά από πάρα πολλές ώρες ενασχόλισης με αυτό.
To μυστικό με το taxisnet είναι να μην αναζητάς τις πληροφορίες που θες με τον "ορθόδοξο" τρόπο και σύμφωνα με όσα ένα "λογικό" portal θα σου προσέφερε, αλλά με το ανάποδο τρόπο και σύμφωνα με τη λογική ότι η πληροφρία που ψάχνω είναι αδυνατόν να τη βρω σε αυτό το σημείο και με αυτόν τον τρόπο!

Δεν ξέρω όμως εάν θα ήθελα να είμαι Ισλανδός, ειλικρινά δεν ξέρω, είμαι πολύ περήφανος που είμαι Έλληνας και δεν το αλλάζω, όπως θα ήμουνα περήφανος εάν ήμουν και Ισλανδός βεβαίως, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...

thinks είπε...

Βέβαια, κάποιος συνηθισμένος στα εκτός Ελλάδας θα έλεγε ότι το κράτος του χρωστάει ισάξιο του ωριαίου μισθώματός του ως επαγγελματίας, επί τις ώρες που του απήγαγαν από την παραγωγική του ημέρα αναγκάζοντάς τον να παίζει το "που είναι η πληροφορία"... (μέχρι στιγμής μου χρωστάνε περισσότερα από όσα τους χρωστάω, αλλά δεν ξέρω που να στείλω το τιμολόγιό μου).

Συμφωνώ με το σκεπτικό σου και αισθάνομαι το ίδιο, μόνο που στην δική μου περίπτωση η περηφάνεια μου για την χώρα που γεννήθηκα παίρνει θέση ανάλογη δίπλα στην περηφάνεια μου για την χώρα που επέλεξα --και από τέτοια θέση το βρίσκω πιο ενστικτώδες να μην φοβάμαι να κριτικάρω και τις δύο, υποκειμενικά πάντα, όσο και να τους αποδώσω τα καλά τους, υποκειμενικά πάντα :-)

(Για την Ιταλία δεν μπορώ να έχω αίσθημα σαν αυτό που συζητάμε, ούτε για την Ισλανδία, αλλά ο δωρεάν καπνιστός σολομός στο Κεφλαβίκ είναι πολύ κοντά στην καρδιά μου)

Τζων Μπόης είπε...

Το να είσαι περήφανος για την χώρα σου - είτε αυτήν που επέλεξες, είτε αυτήν που ζεις - δεν σε εμποδίζει να την κριτικάρεις.
Περήφανος είμαι, όχι τυφλός.

Όσο για τον καπνιστό σολωμό, η αλήθεια είναι ότι έχω άλλα γούστα, αν βρισκόμουν στην Ισλανδία, θα προτιμούσα να βρεθώ απλά στη blue lagoon...

scarlett είπε...

Καλημέρα Τζων Μπόη!

Μόλις είδα ότι αυτό το ποστ το είχες γράψει από χτες κι εμένα μου το έβγαλε σήμερα στα links μου.
Κι έτσι έρχομαι καθυστερημένη στην παρέα σας.
Με βάση το taxisnet είμαι κι εγώ Ελληνίδα ;-) Τι να κάνουμε ....εμείς που ζούμε εδώ πέρα έχουμε μάθει να τα βγάζουμε πέρα με πολλές αντιξοότητες. Το taxisnet θα μας τρομάξει ;
Αν θέλουμε, ας κάνουμε κι αλλιώς.

Τώρα με βάση το τεστ, βγήκα Σουηδέζα. Πολλή Σκανδιναβία έχει πέσει βρε παιδιά :-)

(άσχετο. τι όμορφο που είναι σήμερα το doodle!)

Τζων Μπόης είπε...

Καλημέρα Scarlett,

Προφανώς το blog μου έχει βαρυ-φορτωθεί και δεν "σηκώνει" εύκολα τις αναρτήσεις, το έχω παρατηρήσει κι εγώ αυτό, μετά από 8 χρόνια (τα έκλεισα χτες) νομίζω ότι μου λέει: "άντε πουλάκι μου, πήγαινε να γεμίσεις κανέναν άλλο server, μας φορτώθηκες στο σβέρκο!"

Έχεις δίκιο, το taxisnet θα μας τρομάξει;
Εδώ ένα απλό πιστοποιητικό γέννησης ζήτησα, που παλιά το έβγαζα μέσα σε 5 λεπτά, τώρα παιδεύομαι εδώ και 3 μήνες και με πηγαίνουν από υπηρεσία σε υπηρεσία. Είναι που διορθώνουμε την Ελλάδα, είναι που συμμαζεύουμε το Δημόσιο δια της απόλυτης αποδόμισής του, ακόμα κι εκείνα που κάποτε λειτουργούσαν κουτσά στραβά, τώρα απλά δεν λειτουργούν. Ποιόν κοροϊδεύουν τελικά;
...και υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που συνεχίζουν να τους πιστεύουν;

Σκανδιναβία λοιπόν κι εσύ...μα τι είδους απαντήσεις δίνετε, τι άνθρωποι είστε επιτέλους; :))
Εγώ παίζοντας με τις απαντήσεις, για να με βγάλει Σουηδό (εδώ γελάμε, φυσικά!), έπρεπε να παίξω τον ρόλο: "μετανοημένος, πρώην εστέτ δηλώνει υποταγή στο σύστημα".
Προτιμώ το Βούλγαρος, δεν πιστεύει τίποτα, δεν ελπίζει τίποτα, είναι ελεύθερος κι ωραίος :))

Το doodle είναι όμορφο, άλλα μια βόλτα σήμερα στην ηλιόλουστη Πλάκα είναι ωραιότερη :))

Τζων Μπόης είπε...

Μούφα το τεστ :)

Ως "Βούλγαρος" δίνω λέει σημασία στο Belief in God, στο Duty towards society to have children, κλπ, εγώ όμως σε αυτά δεν έδωσα σημασία.
Από την άλλη εσείς ως Σκανδιναβοί, δηλώνετε Attending Demonstrations & Confidence in the U.N.O. ...

Σας βρίσκω ρομαντικούς :)

thinks είπε...

Καλή ερώτηση: Τι είναι αυτό που κάνει έναν Σκανδιναβό! Εννοείται ότι μάλλον συμπεριλαμβάνει το να μην αποδίδει κανείς σημασία στην Belief in God, και να μην θεωρεί ότι έχει duty προς την society να αναπαραχθεί... Πάντως δεν δήλωσα για attending demonstrations, ενώ η Μαργαρίτα το δήλωσε, αλλά έχουμε και οι δύο εμπιστοσύνη στα United Nations.

Απεναντίας, θα έλεγα ότι το taxisnet είναι συμβολικό του κατά πόσον ένας καθώς-πρέπει Σκανδιναβός θα δεχόταν το μπάχαλο μιας κυβέρνησης μόνο και μόνο επειδή το παίζει και κυβέρνηση --ένας Σκανδιναβός βέβαια δεν θα τους έριχνε ντομάτες αλλά θα τους έλεγε ευγενικά ότι ίσως να έπρεπε να επισκεφθούν τον κουρέα τους πριν αποσυρθούν στην σύνταξη ώστε να μπει κάποιος ικανότερος να ζητήσει την έγκρισή του από τον λαό :-)

Ωραίος ο Ρομαντισμός, αλλά έχει την χάρι της και η Age of Reason, αν είναι να επιλέξει κανείς μεταξύ των δύο :-)

Καλησπέρα! Τώρα ξύπνησα. Πέρασα όλη την νύχτα καθαρίζοντας το κομπιούτερ από malware/viruses για δεύτερη φορά σε 22 χρόνια --δεν νομίζω να μου τα έδωσε η Ρώσικη σελίδα, αλλά ούτε και το taxisnet --στο taxisnet άλλωστε δεν ξέρουν ούτε virus να γράφουνε, θαρρώ.

Τζων Μπόης είπε...

Καλά κάνετε κι έχετε εμπιστοσύνη στον U.N.O., η πίστη δεν είναι κακό πράγμα :))

O δικός μου υπολογιστής ήταν "νεκρός" για πάνω από τρεις ημέρες λόγω ιών και να σκεφτείς έχω ισχυρά antivirus και προσέχω πάντα πάρα πολύ που βάζω και την υπογραφή μου και τον κέρσορά μου :))
Αλλά το διαδίκτυο είναι δυστυχώς διάτρητο...

Όσο για τον τρόπο έκφρασης των λαών όπως αναφέρεις και στο σχόλιο σου με αφορμή το taxisnet, σε παραμέμπω στην ακριβώς επόμενη ανάρτησή μου...

CsLaKoNaS είπε...

"Ως "Βούλγαρος" δίνω λέει σημασία στο Belief in God, στο Duty towards society to have children, κλπ, εγώ όμως σε αυτά δεν έδωσα σημασία."

Μπορεί να είσαι Βούλγαρος- Παοκτζής...

Εμένα με έβγαλε Τσέχο.

Μαλακία παιχνίδι...το importance of leisure time είναι το ίδιο σημαντικό για τους Έλληνες όσο και τους Βρετανούς...Πες το μας κι αυτό!

Τζων Μπόης είπε...

Λάκωνα, αλλάζοντας ελαφρώς τις απαντήσεις με έβγαλε και μένα Τσέχο, Σλάβοι κι οι δύο λοιπόν.

To Βούλγαρος - Παοκτζής το παρακάμπτω ως άκομψο αστείο, you know dear...

Το θέμα μου είναι άλλο όμως τώρα.
Δηλαδή εγώ κι εσύ έχουμε κοινή καταγωγή;
Γιατί ξεκίνησε έτσι η μέρα μoυ Θεέ μου! :))

CsLaKoNaS είπε...

"To Βούλγαρος - Παοκτζής το παρακάμπτω ως άκομψο αστείο, you know dear... "

Εγώ ; Ο Μπαμπινιώτης!

"αλλάζοντας ελαφρώς τις απαντήσεις"

Δηλαδή το έκανες πάνω από μία φορά;

Τζων Μπόης είπε...

Τα σέβη μου στον κ. καθηγητή, έχει κάνει κι αυτός χοντράδα.

Το έκανα πολλές φορές και πότε με έβγαζε Βούλγαρο και πότε Τσέχο.
Το ζήτημα είναι ότι η ΄καχυποψία σε θεσμούς σε βγάζει ανατολικό, αν ακαολουθήσεις μια περισσότερο ληθουρανική προσέγγιση σε πάει πιο βόρεια.