Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

Καμπούλ με θάλασσα





 

 


Σήμερα, αυτή είναι η εικόνα της πλατείας Συντάγματος, του κεντρικότερου σημείου της Ελληνικής Πρωτεύουσας, Δεκέμβριος 2014.
Σύροι πρόσφυγες ζητούν αλληλεγγύη από την Ελληνική Πολιτεία. 
Τα λιγοστά και φτωχικά τους υπάρχοντα έχουν αραδιαστεί ακριβώς απέναντι από την Βουλή και οι πρόσφυγες διαμαρτύρονται για την εγκληματική αδιαφορία της Ελληνικής Κυβέρνησης, όπως αναφέρει και το κείμενό τους, η οποία τους αφήνει στο δρόμο χωρίς καμία βοήθεια.
Οι Σύροι έχουν κι αυτοί τα δίκια τους, δεν ξέρω βέβαια εάν τους είπε κανείς τι είδους βοήθεια προσφέρει γενικώς και ειδικώς η Ελληνική Πολιτεία σε όσους κατοικούν σε αυτή τη χώρα και δη στους φορολογούμενους πολίτες της, προφανώς οι Σύροι έχουν καλύτερες πληροφορίες από μένα.

Οι Σύροι έχουν δίκιο, δεν το αμφισβητεί κανείς, έφυγαν από τη σπαρασσόμενη πατρίδα τους για να βρουν λίγη ελπίδα και μια χαραμάδα ζωής κάπου αλλού, τους πρόσφυγες δεν τους ρωτάς που θα στήσουν τη ζωή τους, για την ώρα την έχουν στήσει απέναντι ακριβώς από την Ελληνική Βουλή, στο πεζοδρόμιο της Λ.Αμαλίας, καθήμενοι κατά ομάδες, αλλά και κατά μόνας, πάνω σε πολύχωμες κουβέρτες, μουσαμάδες, πανώ, χαρτόνια, πλαστικά, χαρτιά κουζίνας, υγείας, κλπ. 
Αυξάνονται, πληθύνονται και διεκδικούν.
Η Ελληνική Πολιτεία, γνωστή στα πέρατα της οικουμένης για την ανεκτικότητα και τον φιλελευθερισμό της, φιλοξενεί εγκαρδίως τους ρημαγμένους αυτού του κόσμου στα καλύτερα σαλόνια της, στην πλατεία Συντάγματος δηλαδή. 
Έχω εντυπωσιαστεί από την Ελληνική Πολιτεία για μία ακόμα φορά!

30 σχόλια:

thinks είπε...

Ντροπή μας. Η όποια κυβέρνηση είναι καθρέφτης των πολιτών που αντιπροσωπεύει. Δεν υπάρχει διέξοδος από αυτόν τον αφορισμό.

Που είναι οι εθελοντές γιατροί να τους επισκεφτούν, που είναι οι φτωχοί Έλληνες να μοιραστούν ένα κομμάτι ψωμί μαζί τους; Που είναι οι Έλληνες που έχουν να δώσουν από 20 Ευρώ να τους πάνε την γειτονιά να καθαρίσουνε τον δρόμο και αξιοπρεπώς να βγάλουν από 5 σπίτια ένα κατοστάρικο; που είναι οι Έλληνες να πάνε στο Σύνταγμα να πιάσουν κουβέντα, να μοιραστούν ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα κουράγιο. Που είναι μερικοί τοπικοί μπακάληδες να τους πάνε μερικές κονσέρβες που αύριο μεθαύριο λήγουν και θα μείνουν; Που είναι μερικοί εθελοντές δικηγόροι να αναλάβουν τα χαρτιά τους; Που είναι οι νέοι άνθρωποι να πάνε να κάτσουνε στο πεζοδρόμιο μαζί τους σαν αδέλφια;

Τα ρωτάω αυτά γιατί όλα αυτά τα έχω δει να γίνονται και τα έχω κάνει. Ναι είναι πιθανόν να γίνουν αυτά από ανθρώπους σαν εσάς κι εμάς χωρίς να τα περιμένουμε όλα από ένα διεφθαρμένο κράτος, και εμείς, μας συγχωρείται με το συμπάθιο αλλά έχουμε κρίση.

Η χθεσινή σου, Τζων, στην ψαραγορά, και η σημερινή σου στο Σύνταγμα, είναι τα δύο πιο ατόφια πορτραίτα του Έλληνα που έχεις κάνει...

thinks είπε...

Υ.Γ. Όταν είχες πει "Καμπούλ με θάλασσα" κάτι εντελώς διαφορετικό περίμενα... Σοβαρά δεν βλέπω πως ταιριάζει ο τίτλος στην υπέροχη ανάρτηση. "Στην χώρα του πέρα βρέχει"... "Πλατεία απαθείας"... "Περιμένοντας την Ευρώπη"... "Δικαιολογίες ως εκ μηχανής θεός"... "Τα περιστέρια κι' οι τσολιάδες είναι ακόμα εδώ"... "Ξενοδοχείον η Μεγάλη Βρετανία"... τόσοι τίτλοι. Αλλά, το Αφγανιστάν και οι ταλιμπαν τι σχέση έχουν με την Ελληνική ντροπή και τους πρόσφυγες από την Συρία;

Τζων Μπόης είπε...

Καλημέρα,

Ας απαντήσω εδώ και για αυτή την ανάρτηση και για την προηγούμενη.
Εμένα δεν μου πηγαίνει ο καταγγελτικός λόγος και μιλάω αποκλειστικά για μένα, δεν μου αρέσει να έχω ένα δάχτυλο προτεταμένο κάθε φορά και να καταγγέλλω ή και να ηθικολογώ, απλά «δεν το έχω», πολύ δε περισσότερο να κάνω κάτι τέτοιο κρυμμένος στο ιντερνετ με ένα ψευδώνυμο, αυτό είναι που «χαλάει» πιο πολύ και επαναλαμβάνω μιλάω αποκλειστικά για μένα κι όπως εγώ τα έχω τακτοποιημένα στο μυαλό μου.
Το μπλογκ αυτό άνοιξε πριν από 9 χρόνια χωρίς σκοπό, «έτσι χωρίς πρόγραμμα» που έλεγε παλιά και η Μαρία Ρεζάν στις ραδιοφωνικές της εκπομπές, στην πορεία πήρε έναν χαρακτήρα ο οποίος αναπόφευκτα αντανακλούσε την αισθητική και τη νοοτροπία του γράφοντος, ο οποίος χωρίς να γυρνά τα μάτια στην ασχήμια, θέλει να τονίζει την ομορφιά, σύμφωνα πάντα με τον δικό του όρο περί ομορφιάς. Το νόμισμα όμως έχει δύο πλευρές πάντα κι όταν το περιστρέφεις στα χέρια σου θα δεις και την άλλη του πλευρά, αυτήν ακριβώς την άλλη πλευρά εμφανίζουν οι δύο τελευταίες μου αναρτήσεις, δεν έχουν σκοπό να καταγγείλουν, έχουν σκοπό να καταδείξουν μέσα από το δικό μου πρίσμα κι ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του μόνος του.
Από εκεί και πέρα δεκτές απολύτως οι παρατηρήσεις και του Δημήτρη και του Κάπταιν, αλλά προσωπικά αντιλαμβάνομαι τα πράγματα διαφορετικά και σε ότι έχει σχέση με τον χειρισμό αυτού του μπλογκ. Στη ζωή μου εκτός ιντερνετ, έχω όνομα κι επίθετο, έχω πρόσωπο και φυσική υπόσταση και πάντοτε από μικρό παιδί έλεγα όσα πίστευα χωρίς να με ενδιαφέρει αν θα γίνω αρεστός ή όχι, δεν κρύφτηκα ποτέ, έχω καταγγείλει συμπεριφορές επώνυμα και δομημένα και πληρώνω το τίμημα αυτό σε όλα τα επίπεδα από καιρό εις καιρό.
Στην προηγούμενη ανάρτηση αναφέρθηκε ότι πρέπει να τιμωρηθούν κάποιοι εκεί που τους πονάει, δηλαδή να καταγγελθούν έτσι ώστε να πληγεί ο τουρισμός της χώρας.
Προφανώς ξεχνάτε ότι η μάζα των τουριστών παγκοσμίως αποτελείται από ανθρώπους που στην πλειοψηφία τους επιθυμούν να χαρούν όσα μια χώρα προσφέρει με κόστος που να μπορούν να αντέξουν, απολαμβάνοντας ανάλογες υπηρεσίες. Αν οι τουρίστες αυτού του κόσμου ήταν αποκλειστικά ευαισθητοποιημένα άτομα που επιλέγουν τον τόπο των διακοπών τους με άλλα κριτήρια πέρα από αυτά που ανέφερα, τότε μια χαρά θα λειτουργούσε μια καταγγελία. Αλλά φεύγοντας από την Ελλάδα θα πάνε πιο δίπλα σε χώρες που παραβιάζουν πολύ περισσότερα δικαιώματα από ότι η Ελλάδα, θα πάνε παραδίπλα να απολαύσουν σεξοτουρσμό και δη με ανηλίκους, θα πάνε στα all inclusive resorts ολοκληρωτικών καθεστώτων, κλπ κλπ
Αν μπορεί κάποιος να μου βρει μια χώρα που δεν παραβιάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διεθνείς συμφωνίες να μου το πει και μένα. Αν ήταν έτσι τότε θα έπρεπε όλοι να καθίσουμε στα σπιτάκια μας και να μην κουνάμε ρούπι από τον τόπο μας, γιατί η μία χώρα κάνει το ένα ή άλλη το άλλο, ακόμα κι οι χώρες που προβάλλετε εσείς ως πρότυπα, , θα έπρεπε να απομονωθούν δια βίου, είτε για ιστορικούς λόγους, είτε για οικονομικούς, είτε για πολλούς άλλους λόγους που γνωρίζουμε όλοι! Θέλετε να αναφέρω τις προηγμένες αυτές χώρες και ποιες διεθνείς συνθήκες παραβιάζουν; Ε δεν θα το κάνω, τις ξέρετε πολύ καλά και ξέρετε και τι ακριβώς κάνουν και ποιο είναι π.χ. το ενεργειακό τους αποτύπωμα πάνω σε αυτό τον πλανήτη, για να φέρω ένα παράδειγμα, για να μην αναφέρω εμείς οι ίδιοι τι δικαιώματα παραβιάζουμε καθημερινά ως μονάδες.

Συνεχίζεται...

Τζων Μπόης είπε...

Όσον αφορά αυτή την ανάρτηση με τους πρόσφυγες θεωρώ ότι η Ελληνική Πολιτεία φέρει μεγάλη ευθύνη και φέρει ευθύνη γιατί:
α) δεν προνόησε για την υποδοχή αυτών των ανθρώπων από τη στιγμή που πέρασαν τα σύνορά της
β) αδιαφορεί για την δική τους ασφάλεια και την ασφάλεια όλων μας, καθώς τους άφησε να δημιουργήσουν έναν τσαντιρομαχαλά στην καρδιά της πόλης με ότι αυτό συνεπάγεται
γ) αδιαφορεί για την δημόσια υγιεινή όλων μας (υμών και ημών), καθώς η πλατεία έχει γίνει ένα μεγάλο δημόσιο ουρητήριο, ενώ παράλληλα οι πρόσφυγες στερούνται υγειονομικής περίθαλψης και φροντίδας
δ) καταστρατηγεί το δικαίωμα όλων μας για ελεύθερη πρόσβαση στον δημόσιο χώρο, τον οποίο πρωτίστως αυτή δεν σέβεται
ε) δείχνει απίστευτη έλλειψη σεβασμού απέναντι και στους Έλληνες πολίτες αλλά και στους πρόσφυγες
Με άλλα λόγια, πόσο διαφέρει μια Καμπούλ από τη σημερινή Αθήνα; Προφανώς μόνο στην ύπαρξη θαλάσσης για την δεύτερη

υ.γ.: Βέβαια, η άμεμπτου ηθικής διεθνής κοινότητα, η οποία βλέπει τους Έλληνες και την Ελλάδα και ντρέπεται και λοιδορεί για την κατάντια μας, φέρει ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη, γιατί μέσω των επίσημων θεσμών της αφήνει ουσιαστικά απροστάτευτη μια χειμαζόμενη οικονομικά χώρα όπως η Ελλάδα, να τα βγάλει πέρα ουσιαστικά μόνη της μπροστά σε μια ανθρωπιστική κρίση όπως αυτή με την έλευση των προσφύγων.
Αν είναι για παρατάσεις Μνημονίων, για επιβολή μέτρων, για αξιώσεις οικονομικές και για πολλά άλλα, η διεθνής κοινότητα είναι απίκο!
Μην της πεις όμως να συνδράμει (οικονομικά και τεχνικά) στην αντιμετώπιση αυτής της ανθρωπιστικής κρίσης, γιατί εκεί έχει τα μάτια, τα αυτιά και τις τσέπες της ερμητικά κλειστά.
Προφανώς για όλα φταίνε η Ελλάδα και οι Έλληνες!

thinks είπε...

Καλή σου μέρα Τζων!

Αν και βλέπω και τις δύο αναρτήσεις σαν αλληλοσυμπληρωνόμενα πορτραίτα του ίδιου Ντόριαν Γκρέη, του Έλληνα και της κοινωνίας που έχει φτιάξει για τον εαυτό του, τις βλέπω επίσης και σαν διαφορετικές γωνίες διαφορετικών θεμάτων.

- Όσον αφορά τον καρχαρία, η πράξη του να κρατηθεί από τον ψαρά ήταν παράνομη, οι πράξεις του να εκτεθεί, και να πωληθεί, ήταν παράνομες. Αν δεις έναν διαρρήκτη να μπαίνει στο γειτονικό σπίτι δεν θα καλέσεις την αστυνομία; τι διαφορά έχει;

(εντάξει, συν την παρανομία, ο τρόπος έκθεσης του ψαριού ήταν επίσης και ανθυγιεινός, πρόχειρος, αμόρφωτος και βλακώδης, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Που να δεις αγορές σε μερικές γειτονιές της νότιας Ασίας)

Ο ξάδελφος Έντο του οποίου η σύζυγος έχει πολύ καλή δουλειά που τους πήγε πέντε χρόνια στο Νιου Τζέρση φέρεται κατά των Αμερικανών γιατί δεν τους πάει. Το πιο τρανταχτό του παράδειγμα για το πόσο άσχετοι είναι οι Αμερικάνοι είναι πως μια φορά που προσπέρασε πάνω από το όριο ταχύτητας και από διπλή γραμμή, ο Αμερικανός τον οποίον προσπέρασε κάλεσε την αστυνομία από το κινητό και έδωσε τις πινακίδες του ξαδέλφου, και, η αστυνομία τον σταμάτησε σε λιγότερο από 5 λεπτά και του έδωσε πρόστιμο. "Τι δουλειά είχε ο μ@λ@κ@ς ο Αμερικάνος να τηλεφωνάει στην αστυνομία" (αυτό παρεμπιπτόντως το έχω κάνει κι εγώ, έχω τηλεφωνήσει στην αστυνομία δίνοντας αριθμό πινακίδας δύο φορές στην Αμερική και μία φορά πάνω από το Αίγιο).

-Όσον αφορά τους δυστυχισμένους, που μπράβο τους γιατί έχουν την σπονδυλική στήλη και την αξιοπρέπεια να κρατάνε τον καθρέπτη ψηλά για να δούνε όλοι τον εαυτό τους από την πλατεία μπροστά στην Βουλή, η δική μου ενστικτώδης εντύπωση είναι πως αυτό το θέαμα δεν μιλάει για τους κυβερνώντες αλλά για εκείνους που δεν προσφέρουν πέντε λεπτά από τον χρόνο τους και πέντε Ευρώ από το υστέρημά τους για να κάτσουν μαζί τους και να τους δώσουν δύο από τις φέτες ψωμί που περίσσεψαν στο τραπέζι του μεσημεριανού.

Δεν το λέω αυτό ανεύθυνα, εφ' όσον έχω ήδη πράξει και πράττω αυτά τα οποία "διδάσκω", εγώ ο ίδιος. Εχτές καθώς πήγαινα στο Δημαρχείο είδα μια παρέα από 8 φίλους μου να κάνουνε βόλτα στον δρόμο. Σταμάτησα αμέσως και δέκα έξι χέρια από τα δύο μπροστινά παράθυρα μπήκαν μέσα στο αυτοκίνητό μου και έπιαναν τα χέρια μου και τους ώμους μου καθώς τους έδινα συγχαρητήρια, και γελούσαμε χαρούμενα, που βγήκαν πρόσφατα τα χαρτιά τους και τώρα είναι κάτοικοι με δικαιώματα σαν κι εμένα, και θα έρθουν κάποια μέρα να κάτσουμε σπίτι μας, επίσκεψη. Πριν 8 μήνες έπλεαν προς την λαμπεδούσα. Τώρα, ένας νέος, ο Οζάρο από την Γκάνα, βρήκε ήδη νόμιμη δουλειά σαν οδοκαθαριστής στο χωριό. Ένα άλλο παιδί από τους οχτώ, εκείνος είναι από την Νιγηρία, ο Τίμοθυ, καθώς αποχαιρετιζόμασταν τράβηξε λίγο το χέρι μου και το φίλησε. Αισθανόμενος ντροπή και αμηχανία που μου φίλησε το χέρι, αμέσως τράβηξα το δικό του χέρι και το φίλησα εγώ.

Τώρα... όσον αφορά τα έθνη και τις κοινωνίες που "κρίνουν" τους Έλληνες, αυτά είναι λίγα Τζων μου. Υπάρχουν πολύ περισσότερα που την βλέπουν την Ελλάδα σαν παράδεισο. Άλλωστε, οι άνθρωποι που κάθονται στο Σύνταγμα, και κάθονται εκεί μέχρι να πράξει η κυβέρνησή σας τα νόμιμα και εσείς τα ανθρώπινα, οι άνθρωποι αυτοί στην Καμπούλ θα είχαν σφαγιαστεί.

Αυτά όμως είναι γνώμες. Το σημαντικό είναι, όχι το αν γνώμες είναι διαφορετικές, αλλά το ότι έχουμε την ελευθερία να έχουμε διαφορετικές γνώμες, και συνάμα την ψυχή να δεχόμαστε ο ένας την γνώμη του άλλου, ως ισάξια με την δική μας, όπως βλέπω πάντα εγώ την δική σου. Μια κοινωνία χτίζεται προσθετικά και ξεχαρβαλώνεται αφαιρετικά. Από εμάς εξαρτάται, πάντα.

thinks είπε...

Υ.Γ. Η διεθνής κοινότητα συνδράμει, από τις Βρυξέλες, 30 Ευρώ ανά πρόσφυγα ανά ημέρα εκ των οποίων τα 2,50 Ευρώ την ημέρα ως χαρτζιλίκι. Έχω τον Ευρωπαϊκό νόμο εδώ, στα χαρτιά μου. Δεν το γνωρίζουν αυτό στην Ελλάδα; Το χωριό μας έχει, στο ισοζύγιο του 2014, το οποίο εγκρίναμε την περασμένη βδομάδα στο Συμβούλιο, 180.000 Ευρώ που έχουν έρθει από την Ε.Ε. για του περίπου 30 πρόσφυγες που δεχτήκαμε. Τους βάλαμε όμως στο δικό μας χωριό των 200 κατοίκων γιατί στο κυρίως χωριό του Δήμου των 500 κατοίκων δεν θέλουνε να τους βλέπουνε.

Τζων Μπόης είπε...

Οι Βρυξέλες με τα 2,5 ευρώ χαρτζιλίκι ησύχασαν;
Το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει η βασική πύλη εισόδου προσφύγων και μεταναστών εξ Ανατολών προς την Ευρώπη, με τεράστιο κόστος προστασίας και φύλαξης, όχι των Ελληνικών μόνο συνόρων αλλά της Ε.Ε., δεν τους λέει κάτι;
Μήπως χρησιμοποιείται η χειμαζόμενη οικονομικά Ελλάδα - με ελάχιστο κόστος για την Ε.Ε. - ως μαξιλάρι προκειμένου οι ορδές των ρημαγμένων να μην εισβάλουν μαζικά στα πολιτισμένα σαλόνια τους και τους τα μαγαρίσουν;
Δεν συμφωνώ ως προς την παροχή βοήθειας προς τους πρόσφυγες μέσω ατομικών προσφορών, δεν είναι λύση, δεν προσφέρει ουσιαστική βοήθεια με το να δώσω 20 ευρώ σε κάποιον ταλαίπωρο εκεί, πιστεύω στις συλλογικές δράσεις και πιστεύω ότι στο ζήτημα αυτό τον πρώτο λόγο οφείλει να έχει η επίσημη Ελληνική Πολιτεία, διαφορετικά επιδεικνύει έλλειψη σεβασμού τόσο ως προς αυτούς τους ανθρώπους, όσο και ως προς τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες.
Η ηθική συμπαράσταση των περαστικών είναι άλλη ιστορία, χτες που πέρασα από εκεί είδα κόσμο να προσπαθεί να συνεννοηθεί μαζί τους (βέβαια είδα και πρόσφυγα πάνω σε μια κουρελού να κρατάει i-phone, αλλά μέσα στα τόσα σουρεαλιστικά της πλατείας, ένα ακόμα δεν μου έκανε και τόσο εντύπωση)

Δημήτρη, το εάν θα καλέσω την αστυνομία ή κάποια Αρχή για κάτι που θα αντιληφθώ ως παράνομο, θα σταθμιστεί από πολλά και θα γίνει επωνύμως και μέσω της ορθής διαδικασίας.
Με άλλα λόγια, αποποιούμαι για λογαριασμό μου τον ρόλο του ιντερνετικού ακτιβιστή, να καταδείξω εδώ μπορώ, να καταγγείλω αρνούμαι μέσω αυτού του τρόπου και ουδεμία σχέση με διαδικασία καταγγελίας είχε η προηγούμενη ανάρτησή μου.

thinks είπε...

Οι Βρυξέλες δεν ησύχασαν με 2,5 Ευρώ χαρτζιλίκι, αλλά προσπαθούν να εξομαλύνουν με 30 Ευρώ εκ των οποίων τα 2,5 χαρτζιλίκι και τα 27.5 στέγη, τροφή, περίθαλψη κλπ. Νομίζω ότι για ακρίβεια πρέπει να γράψουμε 30 και όχι 2,5. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, τα έχει ζητήσει αυτά η Ελληνική κυβέρνηση; Αν τα ζητήσει θα τα πάρει. Είναι νόμος.

Η Ελλάδα ΚΑΙ η Ιταλία είναι γεωγραφικά πύλες εισόδου. Πιστεύω ότι οι αριθμοί εισόδου προς Ιταλία είναι μεγαλύτεροι από προς Ελλάδα.

Η Ευρώπη πάντως, εκτός του ότι καταδίκασε σε περισσότερες από δύο υποθέσεις την Ελλάδα, επίσης καταδίκασε σε τουλάχιστον δύο υποθέσεις την Γερμανία επειδή επέστρεψε πρόσφυγες στην Ιταλία "η οποία, μαζί με την Ελλάδα, είναι γνωστές για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων". Τα δικαστήρια απαίτησαν να μένουν στην Γερμανία ή οπουδήποτε αλλού φτάσουν οι μετανάστες και να μην επιστρέφονται στην Ιταλία (ή στην Ελλάδα). Ναι, μπορεί να χρησιμοποιούνται σαν "μαξιλάρι" η Ελλάδα και η Ιταλία, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και οι αποφάσεις και οι πράξεις νομιμότητας.

Η παροχή βοηθείας σε προσωπικό επίπεδο δεν θα δώσει λύση. Θα δώσει ελπίδα. Η γνώμη μου είναι ότι η ελπίδα είναι πιο αποτελεσματική από οποιαδήποτε λύση, μιά και οποιαδήποτε λύση είναι υποκειμενικής αξίας, ενώ η ελπίδα οικουμενικής αξίας.

Σε όλες τις χώρες, από Αμερική μέχρι Ελλάδα και από Ελβετία μέχρι Νιγηρία, ο πολιτικός και ο Βουλευτής κάνουν αυτό που θα τους δώσει ψήφους, ή/και, αυτό που δεν θα σηκώσει πολλές αντίθετες φωνές από τους ψηφοφόρους. Νομίζω πως δεν υπάρχει αντίρρηση στο ότι η χούντα υπήρχε με την σιωπηλή αποδοχή της πλειοψηφίας. Ως και στα '80 άκουγα σε ταξί της Αθήνας ότι "καλύτερα ήμασταν με τον Παπαδόπουλο". Δεν βλέπω να υπάρχει αντίρρηση στο ότι ακόμα και η Ριζοσπαστική Αριστερά γίνεται κεντρώα στο Σίτυ του Λονδίνου για να πιάσει και να κρατήσει την καρέκλα. Αν οι Βουλευτές πίστευαν ότι το να βοηθήσουν τους πρόσφυγες στο Σύνταγμα θα τους έδινε ψήφους, θα ήταν και οι 300 στο πεζοδρόμιο, στα γόνατά τους, προσφέροντας στοματικό σεξ στους πρόσφυγες. Η στάση των Βουλευτών συνήθως αντικατοπτρίζει το τι θέλει η πλειοψηφία των ψηφοφόρων τους. Και η πλειοψηφία θέλει να μην πληρώσει τα δανεικά. Οι πρόσφυγες από που κι ως που μπήκανε στην μέση;

Το πρώτο πράγμα που ζήτησαν οι πρόσφυγές μας με την άφιξή τους στις 27 Μαρτίου 10:30 μμ, ήταν κινητά τηλέφωνα για να τηλεφωνήσουν στις οικογένειές τους στην Αφρική να τους πουν ότι είναι ζωντανοί. Μιά και ο Δήμος καθυστερούσε να τους δώσει τηλέφωνα, η Μαργαρίτα και εγώ πληρώσαμε ένα λογαριασμό Σπάηπ από την τσέπη μας και ήρθαν ένας-ένας στο γραφείο της Μαργαρίτας και τηλεφωνούσαμε από Σκάηπ να μάθουν οι οικογένειες ότι οι άνθρωποί τους είναι ζωντανοί. Δεν ήταν λύση η βοήθειά μας, η προσωπική, αλλά έδωσε πολύ ελπίδα. Και δάκρυα. Όταν πήραν επί τέλους τηλέφωνα, τα χρησιμοποιούν για να καλούν άλλους πρόσφυγες σε άλλα μέρη να μιλάνε μια που δεν έχουν τι να κάνουν όλη μέρα πριν πάρουν άδεια εργασίας, και δεν έχουν με ποιόν να μιλήσουν. Από τα κινητά τους μάθανε ότι άλλοι πρόσφυγες παίρνουν το χαρτζιλίκι μετρητά ενώ εμείς το δίναμε σε βάουτσερ που δεν δεχότανε κανένα μαγαζί, και από τα κινητά ξεκίνησε η διαδικασία του να ζοριστεί και ο δικός μας Δήμος να δώσει μετρητά αντί να τα τσεπώσει. Μπράβο τους των παιδιών!

Εν τω μεταξύ, και εδώ είναι το ωραίο, ο σχετικός Ευρωπαϊκός νόμος, εδώ μπροστά μου τον έχω, επιβάλει ως υποχρέωση του οικοδεσπότη Δήμου να δίνει άμεσα καρτοκινητό σε κάθε μετανάστη και να το πληρώνει ο Δήμος από τα 30 Ευρώ.

Η προηγούμενη ανάρτηση, δεν ήταν βέβαια δική σου καταγγελία, αλλά την εξέλαβε ο κάπταιν και την εξέλαβα εγώ, όχι σαν δική σου καταγγελία αλλά καταγγελία που έπρεπε να γίνει βάση των πληροφοριών που έδωσε η ανάρτησή σου, άσχετα με τα κίνητρα για την ανάρτηση (μία ανάρτηση παίρνει δική της ζωή από τους αναγνώστες). Άλλωστε ο κάπταιν ήταν ξεκάθαρος ότι την καταγγελία εκείνος προσωπικά ήθελε να την κάνει και σου ζήτησε την άδεια, και εγώ έδωσα την δική μου προσφορά προς στον κάπταιν, προς εκείνον, συμφωνώντας μαζί του.

Τζων Μπόης είπε...

Ωραίο άλλοθι τα 30 ευρώ.
Αφού πρώτα καταφέρετε να διαφύγετε από τη χώρα σας, να μην σκυλοπνιγείτε στα πελάγη, αφού την βγάλετε καθαρή με τους δουλέμπορους που σας μεταφέρουν, εμείς oι φιλεύσπλαχνοι ευρωπαίοι θα σας δώσουμε 30 ευρώ για την "βγάλετε" μέχρι να δούμε τι θα κάνουμε με του λόγου σας.
Βέβαια, οι αιτίες που δημιουργούν πρόσφυγες παραμένουν αναπάντητες από τους πολιτισμένους χρηματοδότες των 30 ευρώ το κεφάλι , τα καραβάνια των ευρωπαίων προσφύγων από την Ανατολική Ευρώπη τα προηγούμενα χρόνια, είναι ακόμα φρέσκα στα μάτια μας και δεν ήταν τίποτα "γραφικοί" αλλόθρησκοι, ε;
Για τις Λαμπεντούζες και τα Φαρμακονήσια ποιος θα λογοδοτήσει;
Οι Βρυξέλες με τα 30 ευρώ είναι επαναπαυμένες;

thinks είπε...

Τζων, δεν πρότεινα ότι τα 30 Ευρώ, αργύρια, δραχμές, γουατέβερ, είναι άλλοθι :-)

Αν μη τι άλλο, είναι βοήθεια από το σύνολο της Ευρώπης προς μία χώρα της Ευρώπης που θέλει δε θέλει είναι υποχρεωμένη να υπομείνει στο έδαφός της όσους μετανάστες δεν πνίγηκαν, ή δεν έπνιξε, μέχρι να βγάλει τα χαρτιά τους σε όχι περισσότερο από 6 μήνες. Βοήθεια προς την χώρα είναι τα τριάντα, Τζων. Όχι προς τους μετανάστες. Προς την χώρα. Τους μετανάστες δεν τους βοηθάς ούτε με 30 ούτε με 40. Για να βοηθήσεις μετανάστη χρειάζεται να του δώσεις κάτι ακριβότερο και από 1.000 Ευρώ ακόμα. Αξιοπρέπεια.

Οι μετανάστες θα υπάρχουν πάντα, παντού. Και να σταματήσουν οι δυτικοί να θέλουν το πετρέλαιο που βρέθηκε κάτω από την άμμο που δεν τους ανήκε, οι μετανάστες θα φεύγουν πάντα για κάπου καλύτερα, όπως φύγαν τόσοι Έλληνες και Ιταλοί προς την Αμερική... Γερμανία... Αυστραλία... όπως έφυγαν οι Ιρλανδοί για την Αμερική... Οι Έλληνες, οι Ιταλοί και οι Ιρλανδοί ήταν άραγε όλοι πάντα νόμιμοι μετανάστες; Δεν έχεις ούτε έναν μετανάστη στο δέντρο σου; Εγώ ανακάλυψα τον Νικόλαο, αδελφό του παππού μου που δεν ήξερα καν ότι υπήρχε γιατί η οικογένεια δεν μιλούσε ποτέ γι' αυτόν. Τον βρήκα σε μανιφέστα του Έλλις Άϊλαντ να φτάνει 8 Αυγούστου 1912 από Πάτρα και το 1920 ήταν σερβιτόρος στην Ατλάντα. Αλλά στην οικογένεια μώκο.

Για την Λαμπεδούσα λογοδοτεί η Ιταλική κυβέρνηση από τότε που, πριν ένα χρόνο, εξαναγκάστηκε από την Ευρώπη να σταματήσει να τους αφήνει να πνιγούν και να τους σώσει. Τώρα, ένα χρόνο αργότερα, στα ΜΜΕ έχουν αρχίσει δειλά-δειλά να βγαίνουν τα ρεπορτάζ ότι τώρα τοπικές "μαφίες" τσεπώνουν τα 30 και χρησιμοποιούν τους πρόσφυγες σαν ζώα σε χοιροστάσια.

Για τα Φαρμακονήσια δεν έχω ακούσει να έχει λογοδοτήσει κανείς ακόμα...

Τζων Μπόης είπε...

Δημήτρη, είναι λάθος το παράδειγμα που φέρνεις.
Άλλο πράγμα ο οικονομικός μετανάστης κι άλλο ο πρόσφυγας, μεγέθη μη συγκρίσιμα.
Οι μετανάστες θα φεύγουν πάντα όπως λες, και καλά θα κάνουν, το ζήτημα είναι να ελαχιστοποιηθεί ή να μηδενιστεί ο αριθμός των προσφύγων...

Υ.Γ.: Επί του πιεστηρίου:

http://www.tovima.gr/world/article/?aid=656660

thinks είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με την διάκριση! Επί της αρχής. Οπωσδήποτε υπάρχει διαφορά μεταξύ οικονομικού μετανάστη και πρόσφυγα.

Και, οπωσδήποτε, η γραμμή μεταξύ οικονομικού μετανάστη και πρόσφυγα είναι θολή και πλατιά. Αλλά, σίγουρα, άλλο να επιλέγει κάποιος να φύγει από τον τόπο του για να βρει δουλειά (ή "καλύτερη" δουλειά) αλλού, και άλλο να φύγει για να σώσει την ζωή του από θάνατο ή σκλαβιά --ή και επειδή τους διώχνουνε ή τους διώκουνε.

Οι οικονομικοί μετανάστες του Λιμού της Πατάτας στην Ιρλανδία του 19ου αιώνα πάντως, φύγανε για να σώσουν την ζωή τους και από θάνατο λόγω έλλειψης τροφής και από σκλαβιά στους Βρετανούς.

Οι πρόσφυγες από την Σμύρνη, το Αϊβαλή και την Πόλη έγιναν δεκτοί ως τουρκόσποροι πολίτες δεύτερης κατηγορίας και η αντιμετώπιση αυτή κράτησε επί 1-2 γενεές και βάλε. Εγώ προσωπικά είμαι 50% τουρκόσπορος και 50% τσιφλικάς από την Λάρισα πριν γίνει η Λάρισα Ελλάδα... τρέχα γύρευε... και 100% πολιτιστικός μετανάστης (ή πολιτιστικός πρόσφυγας, δεν είμαι σίγουρος ποιο απ' τα δύο) --υπάρχουνε και δαύτοι :-)

Ένας οικονομικός μετανάστης μπορεί να αισθάνεται ότι είναι πρόσφυγας. Και ένας πρόσφυγας μπορεί να είναι θύμα καταστάσεων που ξεκίνησαν από οικονομικές συνθήκες.

Οι οικονομικές συνθήκες ξεκινάνε όλους τους πολέμους (και θρησκευτικό κάλυμμα να έχουν)... άρα, εμμέσως ή αμέσως, τελικά τα οικονομικά είναι πίσω και από μετανάστευση και από προσφυγιά...

Η ευχή είναι (και πάντα στην Ιστορία ήταν) να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός προσφύγων, πράγματι. Εν τω μεταξύ, μέχρι να ελαχιστοποιηθεί, τι θα τους κάνουμε;


"Τα πτώματα περισυνέλλεξαν ταχύπλοα του ιταλικού λιμενικού με την βοήθεια του εμπορικού πλοίου Έτνα, ενώ 76 μετανάστες μεταφέρονται ζωντανοί στη Σικελία."
Λέγεται "Επιχείρηση Μάρε Νοστρουμ" και επιβλήθηκε πριν ένα χρόνο όπως έγραψα πριν. Η σιωπηλή ερώτηση είναι το πόσο ...εγκαίρως "βρίσκει" τα πλεούμενα το Ιταλικό ναυτικό.

Φίλος εδώ στο χωριό είχε εξιστορήσει πως όταν μπήκαν στην βάρκα μεσάνυχτα στην Λυβύη, πίστευαν ότι θα είναι καμιά δεκαριά και χώσανε οι Λύβυοι τελικά κάπου 150 στην βάρκα. Όλοι νόμιζαν ότι η Ιταλία απέχει 1-2 ώρες, και όταν ξημέρωσε στην ανοιχτή Μεσόγειο δεν καταλάβαιναν τι συνέβαινε και που βρίσκονται.

Jolly Roger είπε...

Τζων, το ξερεις οτι σ' αγαπαω και σ' εκτιμαω, αλλά το να ειρωνευεσαι και να θεωρεις λιγα τα 30 ευρω απο τις Βρυξελλες δεν το θεωρω σωστο.

Τα στοιχεια ειναι πανευκολα προσβασιμα.
Το γερμανικο κρατος δινει για καθε προσφυγα (άλλο πραγμα οι μεταναστες) 560 ευρω τον μηνα ΣΥΝ ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη ΣΥΝ δωρεαν σχολειο [*] ΣΥΝ προγραμματα ενταξης στην κοινωνια (μαθηματα γερμανικων, επαγγελματικες σχολες κ.α.).
Σε οσα δινει επισημα το γερμ. κρατος προστιθενται ΣΥΝ οσα δινουν διαφοροι εθελοντες.

[*] στα ιδια ακριβως σχολεια που πηγαινουν και τα γερμανακια.

Ξερεις κατι; Δεν θα ειχα καμμια αντιρρηση να δωσει η Βρυξελλα 5.000 ευρω ανα προσφυγα ανα μηνα.

Μπορεις εσυ να εγγυηθεις απεναντι στην Βρυξελλα, οτι τα 2,5 / 30 / 550 / 5.000 ευρω τον μηνα δεν θα πηγαινουν στην τσεπη του γιου μπαλτακου; η του γιου της μπακογιαννη; η της σαλαγκουδη; η ολων των άλλων που διοριζονται καθημερινα με μονο τους προσον την κομματικη τους ταυτοτητα; ουτε στους λαθρεμπορους με τις ποδοσφαιρικες ομαδες;

Δεν μπορεις να εγγυηθεις ουτε για τα 0.0002 ευρω. Αρα οσα και να σου δινει η Βρυξελλα (ειτε 2.5 ειτε 30), πολλα σου ειναι.

Υ.Γ. Και ολα αυτα περι της Ελλαδας σαν "μαξιλαριου" τα ακουω βερεσε. Ας τους δωσει ενα ελληνικο διαβατηρια και ας τους ανοιξει τα συνορα για να ερθουν στην Γερμανια. Αλλαωστε για την Γερμανια εχουν ξεκινησει.

Τζων Μπόης είπε...

Το να εγγυηθώ εγω ή ο καθένας που πάνε τα 30 ευρώ των Βρυξελλών είναι άλλο πράγμα απο τα ίδια τα 30 ευρώ που τα θεωρώ ελάχιστα μπροστά στο ανθρωπιστικό δράμα που ζουν αυτοί οι άνθρωποι.
Δεν ξέρω τι γίνεται στη Γερμανία, για να το λες έτσι θα είναι.
Η Ελλάδα αποτελεί ανάχωμα της Ε.Ε. για τους πρόσφυγες, είτε σου αρέσει να το ακούς είτε όχι αυτή είναι η αλήθεια, αλλιώς η προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος εντός Ελλάδος θα έπρεπε να γίνεται με την μέριμνα της Ε.Ε....όπου μας βολεύει η Ελλάδα είναι Ελλάδα κι όπου όχι είναι Ε.Ε.
Δεμ είμαι σίγουρος για την πολιτική της Γερμανίας εάν η Ελλάδα και η Ιταλία δεν αποτελούσαν το πρώτο φίλτρο της μαζικής εισόδου προσφύγων, αν δεν είχε την οικονομική ανάπτυξη που έχει.

thinks είπε...

"Δεν είμαι σίγουρος για την πολιτική της Γερμανίας εάν η Ελλάδα και η Ιταλία δεν αποτελούσαν το πρώτο φίλτρο της μαζικής εισόδου προσφύγων, αν δεν είχε την οικονομική ανάπτυξη που έχει."

Παρντόν;


...σόρυ... θυμώμουνα τους Έλληνες και Τούρκους οικονομικούς μετανάστες που γέμισαν την Δυτική Γερμανία '50-'70 και συνέβαλαν στην ανάπτυξή της επειδή τους χρησιμοποίησε... (ξέρεις... οπως χρησιμοποιούσαμε εμείς τους Αλβανούς τα '90... περίπου... όχι ακριβώς, όπως και θα με διορθώσει ο κάπταιν, αλλά στο περίπου...)

Τζων Μπόης είπε...

...ελα μια βόλτα μέχρι το Σύνταγμα για να καταλάβεις πόσο τόπο θα πιάσουν τα 30 ευρώ....μιλάμε για μεγάλο δράμα, ματώνει η ψυχή σου να βλέπεις τα μικρά παιδιά τυλιγμένα με υγρές από την υγρασία κουβέρτες.
Μια μικρή περικοπή από την σπατάλη της απίστευτης και αχρηστης γραφειοκτρατίας των Βρυξελλών θα προσέφερε μια αξιοπρεπέστερη ζωή για αυτούς τους ανθρώπους.
Τα περί υιού Μπαλτάκου και τα συναφή είναι ασύνδετα με αυτό που λέμε, αν η Ε.Ε. ήθελε θα συντόνιζε καλύτερα την παροχή οικονομικής βπήθειας προς τους πρόσφυγες.
Στη Γερμανία κσταφθάνουν όσοι καταφέρνουν να μην πνιγούν, να μην εξανδραποδιστούν, να καταφέρουν να περάσουν παράνομα ή μη τα σύνορα τόσων χωρών και να μην πεθάνουν από τις κακουχίες όπως αυτός ο έρμος Σύρος γιατρός που έχασε τη ζωή του σήμερα προσπαθώντας να περάσει την Κακαβιά.
Όλα τα άλλα είναι για εντυπώσεις και πολιτική εκμετάλλευση

Τζων Μπόης είπε...

Δημήτρη πάλι το ιδιο λάθος κάνεις, τα είπαμε άλλο οικονομικός μρτανάστης άλλο πρόσφυγας

thinks είπε...

Συγγνώμη Τζων μου, δεν θέλω να επαναλαμβάνω συνέχεια τα ίδια λάθη σα χαζό και ανεπίδεκτο μαθήσεως, αλλά είχα μείνει με την εντύπωση ότι απάντησα παραπάνω σχετικά με το ότι ο διαχωρισμός προσφύγων και οικονομικών μεταναστών είναι ένας βολικός αλλά ...άνευ ουσιαστικού νοήματος διαχωρισμός :-)

Βόλτα στο Σύνταγμα δεν έχω πάει, αλλά, από την φωτογραφία σου, βλέπω ΑΚΡΙΒΩΣ (μα, ακριβώς) την ίδια κατάσταση και ανθρώπους και δράμα που είδα το βράδυ που έφτασαν οι δικοί μας μετανάστες στο χωριό με το λεωφορείο της Αστυνομίας. Μετά, η κατάσταση καλυτέρευσε. Όχι από την Ευρώπη αλλά από εμάς και τις οικογένειές μας που τους δώσαμε τα παλιά μας ρούχα. Και βάλαμε από την τσέπη μας τους πρώτους δύο μήνες περιμένοντας τα πρώτα χρήματα από την Ευρώπη.

Να προτείνω ότι ίσως δεν εκφράστηκα καλά και παρεξηγήθηκε η έννοια των χρημάτων από την Ευρώπη. Δεν μπορώ αλλιώς να εξηγήσω το πνεύμα της αντιμετώπισής σου, του γεγονότος ότι πρώτον κάνουμε ότι μπορούμε, και δεύτερον θα μπορούσατε και εσείς να έχετε αυτά τα εννέα εκατομμύρια Ευρώ τον μήνα για δέκα χιλιάδες, πες, δυστυχισμένους. Δεν είναι μικρό ποσό. Όλο και κάποια τρύπα θα μπάλωνε...

Τζων Μπόης είπε...

Δημήτρη, την θέση μου την ανέπτυξα παραπάνω, δεν πιστευω στην παροχή ελεημοσύνης προς τους πρόσφυγες....το να μαζευτούμε και να δώσουμε 5 ευρώ ο καθένας στους εξαθλιωμένους του Συντάατος είναι απλά υποκρισία.
Οι άνθρωποι αυτοί εγκαταστάθηκαν στο κέντρο της πρωτεύουσας μιας χώρας, απαιτείται άμεσα η οργανωμένη μεταφορά τους σε χώρο ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιοπρεπή. Αυτά δεν γίνονται μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας, μαζεύτηκε ένας σύλλογος και αποφάσισε τι θα τους κάνει, η επίσημη Πολιτεία είναι αποκλειστικά υπεύθυνη, έστω με την αρωγή ιδιωτών για την παροχή βοήθειας.
Η ηθική συμπαράσταση είναι εντελώς άλλο πράγμα....είδα κοσμο σήμερα στο Σύνταγμα να δίνει κάποια βοήθεια, δεν είναι αυτό η λύση, απλά η ασπιρίνη.
Η μεταναστευτική πολιτική είναι διαφορετική από τηνεταχείριση προσφύγων, υπάρχει διεθνής νομοθεσία και για το ένα και για το άλλο.
Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να απομακρυνθούν απο εκεί για λόγους δικής τους ασφάλειας, υγιεινής αλλά και των υπολοιπων μας.
Το χρωστάμε στην ανθρωπιάς μας, οση μας απέμεινε.
Κατά τα άλλα, ολοι μας να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους θέλουμε, απλά έχουμε άλλη άποψη για το πως θα βοηθηθούν αποτελεσματικότερα

Τζων Μπόης είπε...

...και για να συμπληρώσω, είναι άλλο πράγμα η έλευση προσφύγων σε μια αγροτική περιοχή όπου μια σχετική άνεση χώρου για αυτούς, κι άλλο τα λίγα εκατοστά μιας πλατείας ή και ενός πεζοδρομίου.
Οι Σύροι του Συντάγματος έχουν εγκατασταθεί σε ελάχιστα εκατοστά του πεζοδρομίου πάνω από την πλατεία και στην είσοδο του μετρό. Πρέπει να είναι πάνω από 200 άνθρωποι.
Η Πολιτεία οφείλει να αναλάβει την ασφαλή μεταφορά τους και την στέγασή τους. Σε επόμενο στάδιο, η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να αναλάβει δράση με σκοπό τη σίτιση και τον ρουχισμό τους.
Αν δεν υπάρξει οργανωμένη δράση δεν πρόκειται να γίνει κάτι.
Οι πρόσφυγες μοιάζουν με βόμβα που πέφτει ξαφνικά, μπορεί να βρουν μια κοινωνία απροετοίμαστη, μια Πολιτεία αναργάνωτη, το μέγεθος του δράματος είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο που δημιουργούν οι οικονομικοί μετανάστες και που θεωρητικά είναι ευκολότερα διαχειρίσιμοι.
Η εικόνα των ανθρώπων στο Σύνταγμα απέχει έτη φωτός από τον χαρακτηρισμό "οικονομικοί μετανάστες".

Jolly Roger είπε...

Το ελληνικο κρατος ειναι ισοτιμο μελος της Ε.Ε. Οι ευρωπαιοι παντα το θυμουνται αυτο και παντα πραττουν αναλογα. Η ελληνικη κυβρνηση (υπο τις επευφημιες των εδω λαμογιων) φερεται αλλοτε σαν να βρισκεται στην Ε.Ε. και αλλοτε σαν να βρικσεται στον Αρη.

Η γραφειοκρατια των Βρυξελλων ειναι και τεραστια και παροιμιωδης και πασιγνωστη. Αλλά δεν χρειαζεται να νικησουμε το τερας της γραφειοκρατιας πριν δωσουμε πεντε ψιχουλα σε μερικους δυστυχισμενους.

Η Ελλαδα εχει αρκετα λεφτα για να προσφερει μια ανετη και αξιοπρεπη ζωη σε πολλαπλασιο αριθμο προσφυγων απο οσοους χτυπανε σημερα την πορτα της. Ακομα και αν η Βρυξελλα δεν δωσει ουτε δεκαρακι, τα λεφτα στην Ελλαδα υπαρχουν αφθονα. Μια βολτα στο μαλλ, στα μπουζουκομαγαζα, στου ψυρρη και στα χιρστουγεννιατικα παιχνιδοκαταστηματα θα σε πεισει.

Για να μην αναφερω τα 115 εκατομμυρια που χαρισε αυτη η ξεφτιλισμενη η δουρου (συριζα) στους λαθρεμπορους για να χτισουν ΓΗΠΕΔΑ - λες και ολοκληρη Αττικη δεν ειχε άλλες αναγκες.

Συμφωνω μαζι σου, οτι το προβλημα δεν λυνεται με ελεημοσυνες απο ιδιωτες. Το κρατος πρεπει να δωσει λυσεις. Οι λυσεις ειναι γνωστες και λεφτα εχει μπολικα.

Οποτε καταληγουμε παλι στο χιλιοειπωμενο ερωτημα, οπως και στην προηγουμενη αναρτηση: τι κανουμε εμεις, οι απλοι πολιτες καθε φορα που διαπιστωνουμε οτι το δικο μας το κρατος αδιαφορει να εφαρμοσει τους δικους μας τους νομους;

Τζων Μπόης είπε...

Πειρατή, μου είναι δύσκολο να δεχτώ από έναν έξυπνο άνθρωπο σαν κι εσένα να διατυπώνει τόσο ισοπεδωτικές απόψεις οι οποίες πρώτα από όλα αδικούν τον ίδιο.

Κωλλύωμαι για δικούς μου και μόνο λόγους (δεν θα κωλλυώμουν καθόλου βέβαια εάν τα λέγαμε δια ζώσης) να σου πω πράγματα τα οποία προφανώς γνωρίζεις για κοινωνίες που προφανώς γνωρίζεις και για άλλα θέματα που αφορούν εταιρείες, πολιτικές, πρακτικές, κλπ, τα οποία επιλεκτικά φαίνεται να ξεχνάς ή και να μην γνωρίζεις, ή τουλάχιστον να μη σε ενοχλούν, αλλά σε ότι αφορά την Ελλάδα δεν ξεχνάς το παραμικρό, ίσα ίσα το τραβάς κι από τα μαλλιά κιόλας, που στο τσακ είμαι να τα γράψω εδώ, όπως τα γράφεις κι εσύ για την Ελλάδα, αλλά εγώ δεν θα τα γράψω, οπότε με ταπώνεις κανονικά επειδή εσύ δεν έχεις πρόβλημα να τα γράψεις :))))

Στο συγκεκριμένo....οι πρόσφυγες του Συντάγματος χρειάζονται άμεσα βοήθεια, κι όλο το mall να αδειάσει, λύση δεν θα βρεθεί εάν δεν υπάρξει συντονισμός της Πολιτείας. Τα άλλα είναι για εντυπωσιασμούς και μικροπολιτική

Όσο για τα υπόλοιπα που κωλλύωμαι να γράψω, βάρα αλύπητα αδερφέ μια που βρήκες ευκαιρία! :))

thinks είπε...

Τι να κάνουμε εμείς όταν το κράτος δεν κάνει τίποτα; Αχμμ... Α-μπε-μπα-μπλομ...

Ξέρετε παιδιά, τα πολλά λόγια, μπορεί και να είναι ενδιαφέροντα, ιδίως όταν λέγονται από ενδιαφέροντα παιδιά.

Αλλά όσα λόγια και να λεχθούν, όση σοφία να διαμοιραστεί και όσο και να προστεθούν βαρυσήμαντα υπονοούμενα συνήθως η ζωή είναι απλή. Ή πράττουμε ή διδάσκουμε.

Θα υπάρχουν πρόσφυγες πάντα (και όταν είναι πολιτικά σωστό και οικονομικά αναπτυξιακό θα τους λένε και οικονομικούς μετανάστες) και δεν μπορούμε ποτέ ούτε εμείς ούτε τα κράτη να τους βοηθήσουμε όλους ή συνέχεια.

Η μάχη όμως χάνεται όταν σταματάμε να προσπαθούμε ατομικά και αρχίζουμε να διανοούμαστε ομαδικά.

Ο κάθε Έλληνας έχει την δύναμη να μαζέψει πέντε έως τριάντα φίλους και όλοι μαζί μπορούν να συγκεντρώσουν 50-300 Ευρώ, από μισή μερίδα συσσίτιο για 200 άτομα. Μιά δυό φορές την ημέρα, διαφορετικοί φίλοι, διαφορετικοί άνθρωποι. Σιγουρευτείτε ότι θα τηλεφωνήσετε και θα επιμείνετε να έρθει να σας δείξει ένα κανάλι καθώς πηγαίνετε το φαγητό, και πείτε στον οπερατέρ να δείχνει φόντο την Βουλή καθώς θα μοιράζετε κονσέρβες και παλιά ρούχα σε γκρο πλαν.

Μάλιστα θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε με την διαχείριση της σελίδας efood, να προτείνουν σε κάθε μία από τις 7.000 ημερίσιες παραγγελίες αν θέλει ο πελάτης να προσθέσει 1 Εύρώ ή 50 λεπτά, ή όσα θέλει προς μερίδες ντιλήβερι για τους πρόσφυγες. Και να βγει αυτό σε όλο το ίντερνετ. Και στα κανάλια.

Εύκολα θα βγουν οι εικόνες και διεθνώς. Και μπορεί κι άλλα κανάλια νά 'ρθυν αύριο, και να βγει και το CNN από το ξενοδοχείο του.

Πόσα δελτία ειδήσεων θα βγουν πριν αναγκαστεί να απαντήσει κάτι το κράτος; δυό μέρες; μιά βδομάδα; Κάπως θα απαντήσει το κράτος, αργά ή γρήγορα... δεν μπορεί.

Ή, ίσως και ποτέ. Ίσως αυτό όλο να μην επιτύχει τίποτα. Αλλά τουλάχιστον θα έχουν φάει δυό κονσέρβες τρεις άνθρωποι, και το σημαντικότερο: θα έχετε προσπαθήσει --αντί να κάθεστε να εξηγείτε πως και γιατί πρέπει το κράτος να σας αδειάσει την πλατεία και δεν το κάνει.

Σας δίνω τον λόγο μου ότι αν ήμουνα στην Αθήνα θα το έκανα αύριο το πρωί με 10-12 άτομα, οργανωμένα, και με το ΧαφφΠοστ. και σας δίνω τον λόγο μου ότι όταν στο μέλλον θα είμαστε εκεί, αν υπάρχει κάτι τέτοιο στο Σύνταγμα τότε, θα το κάνουμε.

Αλλά τώρα τι ν' ακούτε εμένα ρε παιδιά; Αμερικανάκι είμαι. Πά να μασήσω καμιά τσίχλα :-)

Υ.Γ. Τα αίσχη-Άουσβιτς του Ελληνικού κράτους όπου κρατούνται άνθρωποι σαν ζώα χωρίς διεκπεραίωση επί χρόνια σε άθλιες συνθήκες που τα καταγγέλλουν όλες οι ανθρωπιστικές οργανώσεις και ήδη έχουν καταδικάσει τα δικαστήρια, τα πιάνουμε άλλη φορά.

Τζων Μπόης είπε...

Δημήτρη καλημερα,

Εχω εντελώς αντίθετη άποψη για το πως μπορούν να βοηθηθούν αυτοί οι άνθρωποι .
Θα συμφωνήσω βέβαια σε πολλά μαζί σου και θα διαφωνίσω σε ακόμα περισσότερα....βασικά θα συμφωνήσω ότι η ηθικολογία είναι ένα άνοστο πιάτο και μόνο δράση φέρνει αποτέλεσμα και θα διαφωνήσω ως προς τις αλα καρτ λύσεις.
Δεν έχω γίνει μάλλον κατανοητός αλλά οι άνθρωποι αυτοι πρέπει να φύγουν από εκεί...χτες! Για παρα πολλούς λόγους και δεν εννοώ να πανε στις Αμυγδαλέζες για να μην τους βλέπουμε αλλά μιλάω για αξιοπρεπή διαβιωση. Η παροχή βοήθειας από τους ιδιώτες έπεται σε επίπεδα άλλα, δηλ. σίτησης, ένδυσης, υποστήριξης.
Σιχαίνομαι να βλέπω ανθρωπους να σιτίζονται με σισίτια στους δρόμους, σιχαίνομαι να βλέπω κάμερες και κανάλια απο πάνω τους, προβληματίστηκα ακόμα και με τις δικές μου φωτογραφίες αλλά σκοπίμως δεν εμφάνισα πρόσωπα, είναι ζήτημα σεβασμού.
Αγανακτώ να βλέπω παροχή βοήθειας με τη μορφή ελεημοσυνης, αρνούμαι να κάνω μικροπολιτική πάνω σε ανθρώπινες ψυχές περιμένοντας τα ευηπόληπτα CNN να προβάλουν το θέμα στον "πολιτισμένο" κόσμο....δεν αντέχω αυτή την ειρωνία, αυτή την υποκρισία, δεν θέλω να βλέπω τα πρόσωπα αυτών των ανθρώπων στα κανάλια, δεν θέλω να βιαστούν άλλο, κουράστηκα με την "εικόνα", αηδίασα με την ερμηνεία των γεγονότων με όρους τηλεόρασης.
Μιλάμε για ρημαγμένους ανθρώπους που στη θέση τους θα μπορούσε να είσαι εγώ ή εσύ, μιλάμε για πρόσφυγες κι οχι για οικονομικούς μετανάστες και οι όροι έχουν τη σημασία τους.
Εμένα αυτή είναι η θέση μου...στα πρόσωπα τους εγώ είδα όλη την αδιαφορία της επίσημης ελληνικής πολιτείας αλλά και την υποκρισία των ισχυρών που με 30 ευρώ κοιμούνται ήσυχα το βράδυ τους.
Βοήθεια και δράση ναι, όχι μικροπολιτικη, οχι σπασμωδικές κινήσεις, οργάνωση και επίσημη μέριμνα, διεθνής όχι μόνο ελληνική

και πάλι καλημέρα ;)

thinks είπε...

Και βέβαια συμφωνούμε σε μερικά αγαπητέ. Και κατά την γνώμη μου υπάρχει ένα παράθυρο χρονικό που άνοιξαν οι άνθρωποι με το να βρίσκονται στο σύνταγμα. Από την στιγμή που θα κάνει κάτι το κράτος το παράθυρο κλείνει. Γιατί μετά, μόλις τους παραλάβει το κράτος και φύγουν από την άμεση θέαση, τρέχα γύρευε. Το θέμα δεν είναι να δοθεί η ελεημοσύνη που ελάχιστα έως τίποτα θα καταφέρει (άλλωστε κάνουν και απεργία πείνας μερικοί). Το θέμα είναι να επιμένουν και να πληθαίνουν εικόνες σε ΜΜΕ. Βασικά, ακριβώς η κριτική που κάνεις τώρα, αλλά έμπρακτα και δεικτικά από Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες μπροστά σε κάμερες, μέχρι να τους εξαφανίσει τους Σύριους η κυβέρνηση σε κάποιο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Δεν υπάρχει νομίζω ερώτηση για το τι θα είναι το στάνταρ και αναμενόμενο τέλος της υπόθεσης. Απλά, ότι προλάβει κανείς να δείξει στα κανάλια όσο υπάρχει παράθυρο. Ότι εκτός από χυδαία κυβέρνηση και πολυλογάδες προφέσορες, υπάρχουν και Ευρωπαίοι που πράττουν, για να βοηθήσουν τους Σύριους να κρατάνε τον καθρέπτη ψηλά στα πρόσωπα των υποκριτών...

Φεύγουμε μέχρι το βράδυ :-) Μη νομίζετε ότι θα σιωπώ σήμερα!! Δε θά 'με σε κομπιούτερ :-(

Καλή σου μέρα Τζων :-)

Τζων Μπόης είπε...

Δεν νομίζω ότι βοηθάει κανείς Δημήτρη, ούτε Έλληνες ούτε Ευρωπαίοι, οι δε τελευταίοι είναι υποκριτές και φανφαρόνοι, πρώτα δημιουργούν το πρόβλημα ή τουλάχιστον με την ανοχή τους υποθάλπτουν και μετά πετούν τα ξεροκόματα κι εδώ μιλάμε για ψυχές κι όχι για reality show στα κανάλια με σκοπό την τηλεθέαση ή την ηδονοβλεψία του πόνου.

thinks είπε...

Επιστρέψαμε, αμ δε θα επιστρέφαμε; και κανονικά, βέβαια, έπρεπε να αφήσω να κλείσει η "σειρά", όπως σωστά και ωραία την έκλεισες. Μα ζεν μπολώ! έχουν μείνει ακόμα μελικές πατάτες να πετάξω και μπορείς να τις κάνεις τηγανιτές, ή και ωγκρατέν! :-)

Αυτό που πιστεύω είναι ότι πρέπει να δημοσιεύονται τύπο και TV, όσο περισσότερα, όσο συχνά γίνεται σαν κι αυτό:
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=656843
«Γιατί κάθονται εδώ στην πλατεία όλοι αυτοί; Τι ζητάνε;» με ρωτάει ένας ηλικιωμένος κύριος. Οταν του εξηγώ ότι ζητούν νόμιμα έγγραφα για να βγουν στην Ευρώπη γνωρίζοντας ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να τους φροντίσει μονολογεί: «Εμ, βέβαια, εδώ δεν θέλουμε εμείς να μείνουμε στην Ελλάδα, θα θέλουν αυτοί; Βρε τους ταλαίπωρους» και βγάζει από την τσέπη του 10 ευρώ και τα προσφέρει στον φαρμακοποιό - επίσης Σύρο την καταγωγή - Φάντι. Εκείνος τα αρνείται ευγενικά.
«Αρκετοί Ελληνες μάς προσέφεραν φαγητό, φάρμακα, κουβέρτες, αλλά εμείς αυτό που ζητάμε είναι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας. Δεν ζητάμε άσυλο στην Ελλάδα, ζητάμε κάθε νόμιμο χαρτί που μπορεί να μας εξασφαλίσει ένα ασφαλές ταξίδι στην Ευρώπη. Δεν ζητάμε τίποτα από την ελληνική κυβέρνηση. Γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα υποφέρει από την οικονομική κρίση και δεν μπορεί να βοηθήσει όλους εμάς τους πρόσφυγες προσφέροντάς μας φαγητό, δουλειά, σπίτι κ.τ.λ.» αναφέρει στο «Βήμα» ο Φάντι.


Έχει μεγάλη σημασία να φανεί η πραγματικότητα δια μέσου της σύμπραξης Ελλήνων ("Ευρωπαίων") και των ανθρώπων αυτών που επέλεξαν την πορεία που επέλεξαν (την οποία πορεία πρέπει η Ευρώπη και σαν λαοί και σαν κράτη να βοηθήσει να είναι επιτυχής).

Αυτό λέω.

Για το τελευταίο που έγραψες, σκέφτηκα, κάπνισα, ξανασκέφτηκα, και νομίζω ότι πρέπει να διαφωνήσω :-)

Δεν μου πάει, εμένα τουλάχιστον καθόλου το "τροπάριο" (με το συμπάθιο) ότι οι Ευρωπαίοι δημιουργούν το πρόβλημα, ή με την ανοχή τους το υποθάλπουν, και βγάζουν το φίδι από την τρύπα τα θύματα οι Έλληνες (ή οι Ιταλοί;) που τους πετάνε ξεροκόμματα.

Είναι οι Ευρωπαίοι υποκριτές και φανφαρόνοι; Μα, φυσικά είναι! Ποιος δεν είναι; Λέγεται διεθνής πολιτική και διπλωματία. Αν οι Έλληνες δεν είναι τόσο επιτυχημένοι στις τέχνες αυτές όσο οι Ευρωπαίοι, και αισθάνονται δεύτεροι και καταϊδρωμένοι, και σαν ψωριάρηδες χώρια, και τα κάνουνε θάλασσα, πότε σαν Ευρωπαίοι και πότε σαν από τον Άρη, και σ' αυτό οι Ευρωπαίοι φταίνε; Ας έχουμε και εμείς λίγη ευθύνη για το ποιοί είμαστε και τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να επιτύχουμε.

Οι Ευρωπαίοι έχτισαν την δυστυχία επί δεκαετίες της Αλγερίας (Γαλλία). Η Ευρώπη εφηύρε τους "Παλαιστινίους" (Μεγάλη Βρετανία). Η Ευρώπη δημιούργησε το Πακιστάν (Μεγάλη Βρετανία). Η Ευρώπη γέννησε δύο παγκοσμίους πολέμους (Γερμανία), και δημιούργησε την απόλυτη ανάγκη για την ύπαρξη του κράτους του Ισραήλ (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία). Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ έχτισαν το εξάμβλωμα της Μέσης Ανατολής... κλπ., κλπ.

Η Ελλάδα είναι στον φράχτη, πότε σαν "Ευρώπη" και πότε σαν "θύμα". Ευτυχώς, Μέση Ανατολή δεν είναι (ακόμα) η Ελλάδα, επειδή δε έχει πετρέλαιο. Αλλά δεν τα έχει καταφέρει ούτε να είναι Ευρώπη. Σ' αυτό δεν βλέπω να φταίει η Ευρώπη, ούτε βλέπω την Ευρώπη να έχει χρησιμοποιήσει την Ελλάδα για μαξιλάρι (buffer zone). Τα μαξιλάρια είναι η Τουρκία και το Ισραήλ από 'κει που κάθομαι εγώ, σε θέματα πολύ ποιο σημαντικά από εκείνα στα οποία μπορεί να αναμειχθεί η Ελλάδα... (πίστεψέ με, στα σχέδια και στις φροντίδες των κυβερνήσεων, η ύπαρξη των προσφύγων δεν είναι ούτε σε τρίτη κατηγορία προτεραιότητας)

Σκούζι, ε; δεν μπορούσα... τα αράδιασα πάλι...

Τζων Μπόης είπε...

Καλημερα,

Θα συμφωνήσουμε λοιπόν οτι διαφωνούμε.
Η tv είναι ένα μέσο με δύνσμη αλλά εγω τα βλέπω αλλιώς.
Οπως είπα δεν θέλω να διαθλώνται καταστάσεις μεσα απο το γυαλί και να ερηνεύονται με τηλεοπτικούς όρους.
Από εκεί και πέρα, διαφωνείς μεν με τη θέση μου περί προβλήματος που υποθάλπτεται από τον "πολιτισμένο" κόσμο αλλά εμμέσως συμφωνείς με την επιχειρηματολογία που παραθέτεις δημιουργώντας αντίφαση μεταξύ statememt και επιχειρημάτων.
Ξέρεις βέβαια ότι η ανάπτυξη πολλών πολιτισμένων χωρών βασίζεται στις εξαγωγές όπλων, είναι οι ίδιες χώρες που προσφέρουν τα 30 αργύρια.
Το μαξιλάρι είναι και η Τουρκία αλλά μίλησα για μαξιλάρι εντος συνόρων Ε.Ε.
Αυτό που επίσης με ενοχλεί είναι και η μικροπολιτική.
Η Ελλάδα φέρει ευθύνη για αυτό που συμβαίνει στο Σύνταγμα, είτε ως ανεξάρτητη χώρα (γελάμε εδώ) είτε ως μέλος της Ε.Ε., μεχρι εδω o.k., όμως το να χρησιμοποιούμε κάθε φορά ένα γεγονός για να την καταδείξουμε με το δάχτυλο και να την στείσουμε δτον τοίχο είναι μικροπολιτική (υπάρχουν κι άλλοι όροι αλλά δεν τους χρησιμοποιήσω εδώ).
Σε κάθε περίπτωση μια προβληματική χώρα όπως η Ελλάδα καλείται να αντιπσρστεθεί με ένα πρόβλημα για το οποίο απαιτείται διεθνής συνεργασία και αλληλεγγύη.
Και τέλος...συγκινητική η προσπάθεοα όσων βοηθούν τους Σύρους στο Σύνταγμα, αλλά ας μην το φωνάζουν στα κανάλια!

Και κάτι πιο σημαντικο: πατάτες ποτέ τηγανιτές...βραστές ή φούρνου με σάλτσα από λαδολέμονο, θυμάρι και αυθεντική μουστάρδα dijon :)

thinks είπε...

Και όχι μόνο συμφωνούμε ότι διαφωνούμε αλλά ήδη είχα γράψει παραπάνω πως από εμένα και οι δύο απόψεις έχουν ίση αξία (εννοείται, η αλήθεια κάπου στη μέση) --αλλά αν θέλεις να συμφωνήσουμε να διαφωνήσουμε ως προς και αυτό, συμφωνώ :-)

Τα ΜΜΕ έχουν καθοριστική αξία σε μία κοινωνία, νομίζω: τον πόλεμο του Βιετνάμ η τηλεόραση τον σταμάτησε. Αλλά θα μου πεις, και θα έχεις δίκιο, ότι εκεί είχαν δημοσιογράφους αξίας, με πρώτο τον Γουώλτερ Κρόνκάιτ, και παλαιότερα τον Μόρροου. Σ' αυτό, ναι.

Δεν το βλέπω σαν επιχειρηματολογία με αντιφάσεις, αλλά σαν συζήτηση ενός θέματος με πολυδιάστατες, και αντιφατικές, πτυχές και ρίζες, και κλαδιά. Για μένα έχει διαφορά. Τίποτα δεν είναι μαυρόασπρο...

Εκ του ορισμού, σε θέματα διεθνή, το "μαξιλάρι" είναι μια buffer zone αμέσως έξω και γύρω από την ενότητα. Αν δεχτούμε την Ελλάδα σαν μαξιλάρι με την έννοια που δίνεις, τότε αποδυναμώνουμε την ΕΕ και δεν την θεωρούμε "Ένωση" αλλά "δικαιολογία" για ιμπεριαλισμό της Γερμανίας. Βέβαια, τίποτα δεν είναι ποτέ "μαύρο και άσπρο"... Εφ' όσον αργά ή γρήγορα τα δικαστήρια της ΕΕ έχουν πάντα αποφασίσει δίκαια, το πρόβλημα, όπως λες, είναι στην Ελληνική κυβέρνηση η οποία πρέπει να δεχτεί πίεση πρώτιστα από τους Έλληνες μέσω των ΜΜΕ (αν βρούμε δημοσιογράφους, και Ευρωπαίους Έλληνες μέσα στην Ελλάδα. Αυτό είναι άλλο καπέλο...) Χωρίς πίεση από τα ΜΜΕ ποτέ καμία κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα.

Πάντα Ντιζόν! Αλλά, για μπον φιλέ πάντα Ντιζόν με μέλι!!! Πατάτες λαδολέμονο γιαμ-γιαμ, αλλά, σουβλάκια και μπριζόλες με στέηκ-φράις! (χοντρές τηγανιτές!) Σύμφωνοι;

Καλή σου Κυριακή!

Τζων Μπόης είπε...

Για σουβλάκια και μπριζόλες δεν ειμαι ο αρμοδιότερος, για πατάτες και "πατάτες" ναι ;))

Για τον γερμανικο ιμπεριαλισμό, αλλά λόγια να αγαπιόμαστε ...

τελικά διαφωνούμε συμφωνώντας ή συμφωνούμε διαφωνώντας ;))
Εχω άλλες απόψεις από αυτές που παραθέτεις εδώ, αλλά θα τραβήξει μακριά η βαλίτσα να τις παραθέσω :)

Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη :))